ny lägenhet i februari!

var ju och kollade på lägenhet igår med lasse, men vi trodde inte det såg ljust ut. det var ju fler som var intresserade av den och vi låg inte direkt överst på den listan. men när vi kommer dit och snackar med killen som hyrde ut lägenheterna visar det sig att det precis kommit in en annan ledig 2:a på 50 kvm för 4200 i månaden! det tillkom bredband och el, men ändå. 900 kr billigare än den andra där det också tillkom bredband och el. värt tänkte vi. så fick vi kolla på lägenheten och killen började babbla om alla träslag lägenhetn innehöll (även hyllorna i skåpen) och jag tyckte det var väldigt roande. men den var så himla fin! kacklat badrum och en väg med bara fönster och jävligt nice utsikt över hela stan och vättern. nymålad och allt och gratis tillgång till gym i huset. efter han visat allt undrade han om vi ville ha den, ABSOLUT SA VI! så nu får vi flytta dit i februari! :D

tråkigt att behöva vänta, men nu slipper jag iaf dubbla hyror. svinigt av min nuvarande hyresvärd att ha 3 månaders uppsägningstid! sa upp min lägenhet igår, så nu slipper jag den! kändes så himla skönt att äntligen se ljuset ur denna tunnel, slippa bunkern och dela kök och toa med massa personer man inte vill. och inte kunna ta del av grannens samtal genom väggen. SWEET!

nu kan man planera massa, vad som ska köpas och inreda och ÅH! ser jag fram emot. mycket lär det bli.

jag ska nog fixa lite nu, börjar skolan vid ett. den nya kursen har inte gett det bästa intrycket än, läraren ser ut som tomten och står och mumlar för sig själv, man får serosöt anstränga sig för att höra (och hålla sig vaken, haha). 3 timmar med tomten idag lär bli kul.. not. haha.

och nu har vi planerat in resa till ge-kås nästa onsdag! brudarna ska göra en roadtrip och jag kommer bli borttappad där. det tror både jag och mikaela. haha. 

Kommentarer
Postat av: kak

congrats :D

2007-10-31 @ 18:38:57
Postat av: snät

thanks! :D

2007-11-01 @ 11:36:36
URL: http://sneet.blogg.se
Postat av: Anneli

Concrats! Visste inte att ni ville flytta ihop;)

2007-11-01 @ 21:34:35
URL: http://aanneli.blogspot.com
Postat av: snät

tack! hihi det var nåt vi kom fram till nu under hösten :) nu ser jag fram emot det! du måste komma och hälsa på! :D

2007-11-02 @ 10:48:55
URL: http://sneet.blogg.se
Postat av: åsa

ah, grattis! verkar hur mysigt som helst ju.
blir det att dissa friskis nu da med "eget" gym i huset? ^^

2007-11-03 @ 19:16:32
Postat av: snät

njaa vet inte, mitt friskiskort går ut typ precis då när vi flyttar, så vi får se ;) kanske jag gör! :P

2007-11-03 @ 23:05:36
URL: http://sneet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0