vad ska jag välja?

det är tisdag. klockan är 11.12 (när inlägget börjas skrivas). jag lyssnar på kent och skriver mitt pm om narcissism. jag tror jag börjar känna mig klar, det känns bra. om två veckor (exakt) har vi läskigt stor och jobbig tenta och jag har inte ens börjat läsa i alla böcker än. har inte ens alla böcker. den känns sådär. på torsdag har vi reodvisning inför hela klassen = 100 pers. den känns lite tung men den ska säkert gå bra.

dagens rubrik måste ju syfta på ett val, vilket jag står inför nu. om en månad måste jag ha valt inriktning, eller snarare jag måste ha bestämmt mig om jag ska fortsätta gå medieproduktion eller byta till pr eller organisationskom. efter de informationstillfällen vi fått är jag fortfarande kluven. och visst, de säger att det egentligen inte spelar särskilt stor roll vad vi väljer att läsa. i slutändan har vi alla samma titel. men ändå, man får ju profilera sig lite mer inom området. och jag vill typ läsa alla inriktningar, alla har något jag vill läsa. min plan är att hålla mig till medieproduktion och sen läsa lite kurser från pr och organisationskom under sista terminen när jag har 30 hp som jag får välja helt själv. det är rätt bra. men jag vet inte ändå, att byta lockar också, för de andra har också kurser som jag vill läsa. vad jag vet är iaf att jag nu vet mer vad jag vill bli, vad jag vill jobba med i framtiden. det känns iaf bra, även om jag inte vet vad jag vill inrikta mig inom. men som de säger så verkar det inte spela särskilt stor roll. idag, just nu (kl 11.20) vill jag gå medie. igårkväll ville jag gå pr. nångång däremellan ville jag org. fan. måste det vara så svårt? varför så många val, varför inte bara slussas in i nåt och ha någon som bestämmer vad jag ska göra. det vore faktiskt rätt skönt, ibland.

nu ska jag ta en paus från slutförandet av pm:et, tror det ändå är klart. ska även ta en paus från allt tänkande om framtid och tenta och blabläblå. gymmet kanske kan få mig sluta tänka så mycket.

jag fick för en tid sen besök av två brudar, ni är guld värda. <3
image25

Kommentarer
Postat av: lil'

mjau, sssweetos!
du och kak ser så annorlunda ut att det känns som att jag varit borta i en evighet.. :S

lycka till med beslutsångesten också..

:*

2008-03-13 @ 18:08:01
Postat av: k

du är inte så pjåkig du heller :*

2008-03-13 @ 18:50:13
URL: http://kakarin.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0