agg x 10000.

är känner mig fortfarande lite arg och frustrerad över händelsen som ägde rum i söndags kväll, i tisdags kunde varken jag eller lasse släppa det under vår timmes powerwalk. kanske lättar om jag berättar för er? (stöd och goda till mig eller onda ord om mina grannar mottages tacksamt!) 

anyway, i söndags kväll kom vi tillbaka hit till jönköping efter en hel helg i linköping. vi stannade till för att handla mat och min telefon ringer. känner inte igen nret, bara riktnret som är jönköpings. jag svarar och blir lite smått förvånad när det är vår hyresvärd som ringer.

han: ja jag ringer angående klagomål vi har fått in på er.
jag (panikslaget): jaaahaaa... eeeh vad för klagomål?
han: ja vi har fått in en hel del klagomål på att det är mycket fest och hög musik och en har pekat ut att det är ni.
jag (ännu mer panikslaget): va?! nej men det stämmer inte, vi har inte haft en fest under hela terminen (sant!) kan du ge nåt exempel på när?
han: ja i fredags tex.
jag (börjar nästan skratta): det är rätt omöjligt, både jag och min sambo var i linköping hela helgen.
han: jaha...

sen dog mitt batteri, vilket var rätt pinsamt. jag lyckades ringa upp några minuter senare efter att ha bytt batteri med lasse och fortsätta samtalet. jag förklarade att det verkligen inte var vi som hade spelat den höga musiken, men höll med om att det var rätt mycket fester den senaste tiden. tyckte det var konstigt att de pekade ut oss just den helgen då vi inte var hemma ens. vi la på sen, vet inte om han trodde på mig till 100 % men det kändes som det iaf. när vi kommer hem hittar jag en lapp i brevlådan där det stod nåt som fick paniken igen att komma. att i fredagskväll hade någon satt igång brandlarmet och hängt ner anslagstavlan som hänger i entren. vi trodde att hyresvärden insinuerade att vi var de skyldiga till detta busstreck, så lasse ringer upp igen och reder ut det. det verkar som vi inte ens var misstänkta, vilket känns bra. hoppas vi inte ens är misstänkta för fest och musikgrejen, har för mig att hyresvärden sa att man får två varningar, sen blir man vräkt! skulle kännas surt. dock fattar jag inte vem det är som har ringt och klagat! lite fest och musik får man väl tåla en helg, speciellt om man bor i ett studentboende. vi har då aldrig störts eller ens fått tanken på att ringa hyresvärden och gnälla. det känns ändock lite spex att de ringde in oss när vi inte ens var hemma, dumma idioter som bara gissar. wänk. lasse och jag har dock sparat bevis för att vi faktiskt var i linköping, om nu det skulle bli nåt vid ett tillfälle senare. hyresgästföreningen finns i åtanke och kanske anmäla dem för kränkning? idéerna är många, haha. här går inte vår hyresvärd säker inte!!!

kanske känns lite bättre. vi har misstankar om vilka de är, lasse har källor. de ska se upp, det kan jag lova!

och som om det inte räcker har vi massa problem med vårt grupparbete, med en gruppmedlem. suck. hatar grupparbeten.

och om en vecka är det tenta! tjoho! och så kommer åsa hem! TJOHO!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är ju helt sjukt! Bara gissa sådär...det skulle de ju inte vilja att man gjorde om det var de själva som blev anklagade. Hatar jobbiga och snikna grannar alltså!! Anmäl till hyresgästföreningen!



Go Snät! Go Lasse!

2008-09-11 @ 18:50:20
URL: http://aanneli.blogspot.com
Postat av: karin

haha! vilket skämt! alltså, för det första, bor man i studenkorridor ringer man inte och klagar om det inte är fest varje dag, och för det andra; man ringer inte och hänger ut någon om man inte är säker på vem det är. och en tredje grej; störs man ringer man först störningsjouren som får tyst på det hela, sen om det hänt upprepade gånger ringer man hyresvärden!

mongon! (haha jag blev också sjukt upprörd)

och om det är någon jag känner som skulle störa så är det absolut inte ni. <3

2008-09-11 @ 20:53:10
URL: http://kakarin.blogsome.com
Postat av: Anneli

Fel Karin. Först ringer man på hos vederbörande, sen störningsjouren och sist hyresvärden. ;)

Dålig stil av grannarna.<3

2008-09-12 @ 11:11:25
URL: http://aanneli.blogspot.com
Postat av: karin

fel anneli. man behöver inte ringa på hos grannarna först om man inte vill ge sig till känna eller om man tycker att det känns obehagligt. det är därför störningsjouren finns :)

2008-09-13 @ 08:45:29
URL: http://kakarin.blogsome.com
Postat av: Anneli

Är det speciellt för hyresrättslägenheter då? Eller det står iaf att man bör kontakta verderbörande. Så om man känner att man kan så ska man ju det. I min trappuppgång står det iaf att man bör göra det först. Förresten...får man veta om man har fått en varning? eller får man veta först när det ät försent och man håller på att bli utslängd?

2008-09-13 @ 10:45:24
URL: http://aanneli.blogspot.com
Postat av: snät

hihi tack ni! det värmer :) <3



ja allstå man är ju inte skyldig att ringa på hos vederbörande om man inte vill eller känner att det är jobbigt. störningsjouren har inte hört talas om, hihi. ingen aning om man får veta hur många varningar man har, men det borde man väl veta? hyresvärden borde väl höra av sig om man har en...



puss!

2008-09-13 @ 11:41:09
URL: http://sneet.blogg.se/
Postat av: amanda

jo till oss kom securitas och sa till och sen fick vi ett brev som bevis på att vi varnats eller vad man ska säga.. så man blir inte varnad utan att få reda på det!men det är typ ingen fara första gången, enligt våra securitassnubbar (störningsjouren eller vad ni sa) så var det typ ingen som brydde sig första gången.. det är som sagt om det sker upprepade gånger! men fan vad surt när ni inte har gjort nåt. stryp fanskapet! (alltså dom som anmälde er) puss!!

2008-09-13 @ 16:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0