bloggeliblogg.

fredageftermidag. 4 dagar kvar. nervigt.

sitter och äter godis och skriver lite info om ett event på hemsidan. solen har gassat på som fan (solen bara gaaazzzum-lizzzom) och jag har struttat runt i bara skjorta på stan! blev nästan lite för varm för det ett tag, me like! har snurrat runt som en tok både idag och igår på stan och uträttat diverse ärenden och fått en massa beröm från mina arbetskamrater, känns himla bra.

på lunchen tog jag med mig marielle och satte mig på en uteservering och njöt. dagen blev ännu bättre när de ringde från berga och erbjöd mig sex veckors arbete - KAAAAATJJCHIIING! så nu slipper jag oroa mig för att gå arbetslös utan några som helst pengar, feeels goood. tyvärr ligger allt arbete i juli och augusti, men vad gör man. ett jobb är ett jobb är ett jobb. hade fått 7 säkrade veckor, men sista fick jag tacka nej till då jag börjar skolan. kunde även få mer jobb om de behövde. göttans!

igår fyllde lasse år och det blev tårtkalas efter jobbet. första jordgubbarna intogs och tårtan blev riktigt god. paketutdelning som sig bör och det blev helt lyckat. kvällen avrundades med filmen marley and me, en komedi som slutade i tårar (eller ja inte bokstavligt, men lite snyftig var den allt).

ikväll ska jag inte göra nåt alls. fy fan vad gött. lasse ska iväg till en pub och titta på hv och jag ska först träna på gymmet och sen bara chilla. imorgon planerar vi en utflykt/picknick då det ska bli hela 16 grader, utnyttja värmen till max. och nästa helg är det påsk och alla kommer hem igen, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0