igår var ingen bra dag.

eller den gick upp och ner. sov inte jättebra under natten, cykellåste hade frusit och jag fick inte upp det. missade bussen med 30 sek och fick vänta på nästa. hann inte in på coop och handla frukt för då gick nästa buss.

men jobbet gick bra! thank good for that. och sen blev det spinn-puls med marielle, dödspass! det var tsunami överallt.

vägen hem gick åt helvete den med. bussen kom inte ens halvvägs upp i dalviksbacken, utan fick stanna i en lång bilkö som bildats då en lastbil blockerat vägen. det var liksom vänta hur länge som helst eller gå upp - jag gick upp. i 1 dm snö, snorhal halka, i stövlar utan någon som helst yta som kan ta fäste i marken. halkade min väg uppåt, svettig, varm och frusterad. halvvägs upp i backen fick bilarna också problem, vägen var så hal att de inte kunde komma uppåt, utan bara gled runt på is. jag lyckades iaf ta mig till toppen utan att ramla och gick in på coop och handlade. kommer ut med två kassar och med mina redan två väskor i händerna var jag inte helt nöjd. mina händer och armar gjorde ont, är inte van att bära så mycket. lasse skämmer alltid bort mig och bär alltid alla matkassar. kommer iaf fram till kära dalviksboendet och balanserar med all packning och försöker få upp alla fyra dörrar till lägenheten. min packning ökas på med brev och min klänning från asos (äntligen!). när jag kom innanför dörren släppte jag bara allt och slängde mig i sängen.

men när jag pratade med lasse om min "hemska dag" fick jag så jag teg då han ägde min dag x tusen. min saknad är nu mer ersatt av orolighet och jag vill att du ska komma hem nu underbar!

idag blir nog en bättre dag för mig. jag har ringt två annonsörer som vill vara med i häftet och nu är det lunch. sen ska jag och marielle sluta tidigt och gå hem till henne och göra sushi och mysa. jag tror jag kan behöva det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men nej, vad har hänt med lasse? :O

2009-02-10 @ 16:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0