jönköping. again.

tillbaks i småland igen efter 2,5 vecka i linköping. man kommer otroligt fort in i gamla vanor, rutiner och miljöer. gårdagen började tidigt. vid åtta åkte vi ( = jag, mamma, morfar + mormor) och hämtade ett släp på hydromacken för att sedan åka vidare till lasse och hämta och sängen. en något nyvaken (men otroligt söt!) lars öppnade dörren och det börjades bära. dock fick jag inte hugga in  och bära, utan lånade lasses bil och vände tillbaka till ekholmen och hämtade hyllan vi skulle sätta upp. sen bar det tillbaks till lars och få in det sista i bilen och säga hejdå. han kommer inte hit fören på måndag pga av jobb och jag saknar honom redan.

efter avskedet åkte vi längs e4an till jönket och började bära. tur nog fick vaktmästaren syn på oss och hämtade en vagn som vi kunde skjutsa sängarna i - värt. mer än så hann jag knappt, fick sätta mig på cykeln och åka till skolan för en föreläsning. efter två timmar i skolan besteg jag dalviksbacken i ett nafs och kom hem till en nystädad lägenhet och mat på spisen. sweet! tydligen tyckte mina besökare att det var alldeles för smutsigt (trots att jag och lasse städade hela lägenheten innan jul) så de hade dammat allt de kunde,  dammsugit och moppat. dessutom fått ihop sängen och bäddat med rena lakan. inte illa med serive. sen blev det mat och därefter satte jag och morfar upp en hylla ovanför tv och fixade om lite i sovrummet. vid sextiden for de uppåt igen och jag försökte göra ett tappert försök till plocka iordning allt jag hade fått med mig hem. vid sjutiden tröttna jag och åkte hem till marielle och tittade på grammisgalan med mikaela. vi laddade upp med popcorn (med mitt smörsalt!), chips och lösgodis. mumma!

dagen idag har jag fortsatt med städning och tvättning. nu ska jag strax försöka få tag i min praktik och kolla upp lite inför kommande månader. sen tänkte jag ta en promenad, möjligen plugga och sen träna med marielle ikväll. och titta på min nya sex and the city säsong. sweet.

och taaadaa! såhär blev det. min gamla hylla togs ner från rummet i linköping och sattes upp här. blev riktigt nöjd med de nya ljusstakarna jag inhandlat.



sovrummet består nu av en enda stor säng, but i don't mind. kändes väldigt luftigt när jag sov ensam där inatt och kunde rulla runt åt alla möjliga håll och sängen aldrig tog slut. så nu har vi en större säng än vad vi egentligen behöver, vi trivdes båda två i 105-sängen. mer mys och ligga ihoptrasslade, vilket vi nog kommer fortsätta med.

Kommentarer
Postat av: åsa

åh, värsta mysiga lantliga sängen!



och är det möjligen en 'lack' tv-benk från ikea jag ser? :P

plus hyllan såklart, men den var lättknäckt. haha, snart är jag lika arbetsskadad som cissi! ^^

2009-01-11 @ 23:38:48
Postat av: snät

visst är den, jag gillar den massor!



haha givet! om (när) du kommer hit kommer du inse att allt vi äger är från ikea. ;) ser mer eller mindre ut som ett uppslag ur deras katalog, haha.

2009-01-12 @ 10:05:08
URL: http://sneet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0