tidtidtid, vart tar all tid vägen?

går inte veckorna alldeles för fort?
eller är det bara jag?
jag har ju hunnit gå 13 veckor i skolan..!

helgen i halmstad vad iaf mysmysmys. det var promenera på tylösand, en tur på stan, äta ute på restaurang och mysa hela kvällen. me like! <3 det här året har också gått snabbt, nu när jag ändå är inne på att snacka om tid ^^

TENTA NÄSTA VECKA!! me don't like. och den här känns väldigt betungande också, usch. mycket att plugga :/ har hela helgen på mig och det är nog det jag kommer sysselsätta mig med. fick ett brev igår från pappa med två nya filmer jag kan titta på. och surfa på ikea.se .. hihi :)

och ja, om exakt 4 veckor är det jullov för mig WEJ! me like :u

vi fick föresten en cp-uppgift den här veckan av en lärare. vi skulle göra ett grupparbete med en utbyteselev om nyheter. vi fick i uppdrag att kolla i en tidning FRÅN UTBYTESSTUDENTENS HEMLAND och ta fram de viktigaste nyheterna den veckan + fundera på varför just dom nyheterna togs med från dessa länder. läraren gav oss uppgiften igår och imorgon är det redovisning. när vi igår kom till introduktionen av uppgiften hade karln inte delat in oss i grupper utan ville först veta vilka som skulle komma på föreläsningen. så efter 1 timme efter bara svammel (och roligt prat om påvar, haha) fick vi 15 mins rast och han skulle göra grupperna, byte inom grupper fick förekomma. sen när vi kommer tillbaka har han knappt delat in utbytesstudenterna som är lika många som antalet grupper. så den resterande timmen delade han in oss i grupper. trög som han är så sa han att hade man önskemål om vilken grupp man ville vara i var det okej. helt plöstligt ville varenda tjej i hela aulan vara i en speciell grupp och det var flyttar hit och dit. menar, ett grupparbete på två dagar kan man klara sig utan de man känner allra bäst? meningen var ju att läraren skulle göra grupperna den här gången. gosh! så efter 90 minuter hade han lyckats dela in oss i grupper! bravo.

jag hamna iaf med en tysk tjej, väldigt trevlig :) kom fram till att min tyska är riktigt rostig, haha. ingen i gruppen kunde tyska särskilt bra, så det sluta med att tysken fick ta fram artiklar och leta och fråga sina vänner och familj hemma om hjälp, vilket ju inte är meningen! säger då det, himla knäpp uppgift.

Kommentarer
Postat av: k

ja tiden går alldeles för fort. jag brukar ofta cursa över att ett dygn bara har 24 timmar. suck. varför inte minst det dubbla?

och förresten, minst 13 veckor sedan vi sågs! det är en skam och får aldrig upprepas. right? :)

2007-11-22 @ 13:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0