slappdag.

klart brudar kan göra flera saker samtidigt! just nu i denna stund skriver jag här på bloggen + min reflektion som ska in imorgon. jag tittar även på ett spännande avsnitt av grey's där cristina precis får missfall och jag slår in och  packar ner mina saker i lådor inför flytten. effektivitet or what!

för allt annat är roligare än den där reflektionen som typ ingen ens vet hur man ska göra. jag är dock väldigt nyfiken på att få veta hur mikaela kan reflektera om hitlers mustasch i ett A4. får fråga henne imorgon när vi lämnar in dom, haha. själv försöker jag göra nån reflektion om reklam och bilder. och punkare.

min flytt har påverkat mina blogginlägg väldigt mycket, men det beror nog mest på att det är det jag tänker på allra mest nu för tiden. det ska bli så jäääävla skönt! hade bokat tvättid idag och när jag kommer ner får jag en trevlig överraskning från min korridorsgranne. hon har lämnat hur mycket tvättmedel som helst kvar i behållarna i båda två tvättmaskinera! så jag får inleda min tvättid med att rengöra dessa två och dessutom köra en maskin på tomgång bara för att få ut det allra sista! grrr. sånt gör mig förbannad. dessutom går det inte ens att laga nån mat i köket eftersom det står typ 2 veckors disk i överallt. därför kanske ni förstår min längtan till flytt.

nu har vi iaf fixat det allra mesta som behövs för det nya boendet. jag har ett köksbord med 4 stolar nedmonterat i en kartong som tar upp min sovalkov och numer står det lådor lite överallt i rummet. fixat släp och bil till flytten av lasses morbror som bor i jönköping - gratis! det är nice det. det är bra att flytta också, då får man anledning att rensa. och det har behövts! hunnit med bokhylla + lådhurts och redan fått ihop 3 påsar med skit.

föresten, jag KANSKE har fått igång ipoden igen. igår lyckades jag på nåt vänster (fråga mig verkligen inte hur) få den i "disk mode" för att sedan kunna få igång den i datorn och återställa den helt. nu har jag ett problem kvar - den vill bara laddas via ett uttag och jag har inte en sån adapter! den kostar drygt 300 på siba, kan ju vara värt. jag kan ju även använda den till min nuvarande ipod, vilket kan vara värt. bra att ha när man reser och så. ännu mer värt vore det ju om jag kunde få lämna tillbaka den om det visar sig att ipoden trots det inte funkar... haha. men tänk om! då är det ju totalt vara värt det! men som sagt, den lär väl inte funka, ändå. men jag ska nog ge den ett försök.

varför kan jag inte lika lätt skriva såhär mycket i min reflektion på 10 min som jag gör här på bloggen? skulle jag lätt vara klar nu.

Kommentarer
Postat av: karin

det finns en laddare man kan använda för att ladda ipoden i vägguttaget på teknikmagasinet för 149 kr... om det är en sån alltså?

förresten, jag och cec pratade om att vi båda skulle åka ner då helgen veckan åtta, jag peppar!

2008-01-25 @ 12:32:45
URL: http://kakarin.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0