en bra dag helt enkelt.

det var sommar, varmt. jag var hemma och väntade på lasse som skulle komma till mig och vi skulle hitta på nåt. plötsligt hör jag hans röst genom ett öppet fönster utanför mitt hus och jag går nerför trappan för att öppna för honom. när jag öppnar dörren är han inte ensam. åsa står där, glad och söt som vanligt och ler mot mig. jag springer fram och slänger mig runt halsen och frågar när hon kom hem från usa, vilket jag visst hade missat. hon svarade att hon precis hade kommit hem. vi kramades och skrattade länge, det var ett kärt återseende. det var en bra dröm.

igår påbörjade jag min karriär inom vårdyrket och det gick faktiskt över förväntan bra. på min avdelning var det tio söta tanter, alla speciella och söta (mer eller mindre, hm). mitt pass började kl 7 på morgon, vilket innebar en hektisk morgon då vi skulle få upp alla ur sängen och hjälpa dem med de dagliga sysslorna, som påklädning och duschning. sen blev det frukost och städning och diskning och kaffepaus och promenader, förberedande inför lunch och det ena med det andra. de ordinarie arbetarna var alla tre riktigt trevliga och roliga (herreguuuuud vad mycket östgötska det talas!!!!) och historier om tjock-erik och annat skvaller avlöste varandra. jag tror jag kommer trivas riktigt bra. om två timmar börjar mitt andra pass som avslutas halv nio. i'm so dead. men fett med cash, yeaaah!

ooooooch vi fick VG på vår b-uppsats! praise the lord alltså. det råder kolon u på fulltid.


Kommentarer
Postat av: k

ja åsa-abstinens! först trodde jag att hon hade kommit hem på riktigt. fick panik. haha!



bra att du trivs på jobbet :) samla citat!

2008-06-18 @ 12:36:52
URL: http://kakarin.blogsome.com
Postat av: åsa

men sötunge, blir helt rörd av din dröm! nu är det fasen inte långt kvar tills jag kommer alltså. jönket-besök är givet!!



och jobbet låter ju mys, känner igen det där med östgötskan och kaffepauser - allt detta kaffe alltså.. ujuj. lycka till iaf! vilka tider jobbar du så att man kan ringas?



<3<3<3

2008-06-23 @ 03:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0