helgen med systern!

har än en gång hamnat i bibblan, men nu med brand management-boken bredvid mig! yes! behöver egentligen inte sitta här nu med den, men ska gymma och åt preics lunch så tänkte sitta här en stund med boken tills maten har smält lite mer. tänkte ändå åka in imorgon och ta med mig lasse och sitta och plugga i bibblan en lördag. hur seriöst är inte det på en skala?

måste först bara säga att min cykel fick punka på vägen till skolan. snät blev inte nöjd.

anyway, tur att man har en händig sambo som kan fixa sånt! punktering är ju verkligen inte mig grej, det kan ju karin intyga. roland vad nog inte nöjd med oss efter dem teknik-lektionen i åttan, hahahaha!

men som sagt, min kära syster var ju här i helgen som var! hade inte sett henne sen jag for ner hit i mitten på augusti, så det var supermysigt! vi började fredagseftermiddagen med diverse ärenden och tog bussen upp till mig. efter att ha visat henne runt(vilket tog typ 10 sek) började vi laga klyftpotatis, fläskfilé och vitlökssås och vitlöksbröd (of course!!). och så korkade vi upp en flaska jean paul. mumsish. sen spenderades kvällen med idol, TP och v för vendetta. nice! jag somnade dock innan filmen var slut, min syster orkade faktiskt sitta uppe ända fram till ett.

lördagen började med shopping på a6. jag hittade lite allt möjligt, men kom hem med ett underklädersset jag ska få i julklapp (av mormor och morfar^^), en present till lasse (som han fick på vår 2 årsdag), en svart kuvertväska med en rosett på (så söt!) och lite ljus från ikea. en kebab på det och en liten minisväng på stan också och vi var hemma typ halv fem eller nåt. helt slut! vi låg och halvsov båda två tills vi kände att det var dags att börja göra oss iordning inför kvällen, vi skulle till bongo och se tiger lou spela! så vi började fixa oss och korkade upp ytterligare en flaska vin. vid tio-tiden åkte vi nerför backen igen och entrade bongo. riktigt mysigt ställe som spelade bra musik! typ artic monkeys, mando diao, the plan och the coral (och liknande musik!), helt i min smak. toabesöket var lite lätt nervöst, då det fanns ett fönster i ögonhöjd där man kunde se ut i festlokalen. men det var ett sånt spexigt fönster, så de i lokalen kunde ju lyckligtvis inte se in på toan. men ändå kändes det rätt obehagligt när man ställde sig upp för att dra upp byxorna igen, hm... lite smått utsatt kan man väl säga, haha. det dröjde iaf ända till halv tolv tills han kom på scen (vilket var rätt missvisande då det stod "från 21.00" på biljetten). grejen var att han skulle spela hela nya skivan från början till slut, vilket han gjorde. hade hunnit lyssna på skivan några gånger iaf och kände igen låtarna men kunde inte riktigt klämma i själv. det var inte förens han började spela de gamla godingarna som nixon och there is a war between us som jag och hela resterande lokalen kom igång ordentligt, vilket var synd. men det var helt klart en bra spelning! runt ett var han klar och jag och malin kände oss nöjda men hungriga och gick till närmsta pizzeria och beställde en kebabpizza med pommes och vitlöksdressing. vi tyckte lite synd om taxichaffören som körde hem oss, måste ha luktat hemskt från oss, haha.

söndagen blev kort då malin redan skulle åka kl 12, så vi fick säga hejdå och nu syns vi nog inte fören till jul. men det var mysigt att ha henne här och uppdatera lite skvaller :) fick inga bra bilder med kameran, råkade ställa in en konstig inställning men har några på mobilen som jag lägga in senare. min söndag spenderade jag sen med madagaskar, åh jag älskar den filmen! mest för att jag har så sjukt roliga minnen från den med chicksen. you're the best! <3

  

Kommentarer
Postat av: karin

haha! har inte försökt mig på att laga en punka sedan dess. hade en rejäl sådan på min cykel när jag kom tillbaka i september, men lämnade in den till cykelnisse och pungade ut med 100 spänn!(!!) heller det än att stå och skämmas med lim och lappar liksom.. :S



haha det går en massa reklam för madagaskar nu ju. tänker på chixen! <3

2008-11-21 @ 13:50:21
URL: http://kakarin.blogsome.com
Postat av: snät

absolut! vill verkligen inte känna den irritationen eller frustrationen över det där pysslandet! tror dock lasse köper en helt ny innerslang, mycket lättare än limmandet. hihi.



ja jag vet! åh den måste jag se, nästan måste vi se med alla brudar! såg ettan då i söndags, bästa alltså!!

2008-11-21 @ 13:53:14
URL: http://sneet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0