ledig hela veckan!

jag har bävat lite för att skriva här då jag känner att jag inte har något att skriva egentligen. men eftersom jag lite i smyg ogillar när folk inte skriver ofta i sina bloggar så får jag allt ta mig i kragen och göra det!

först, som utlovat och påminnt av karin, ska jag publicera vår chipspåse. själva filen där båda chipspåsarna finns i är pdf och jag orkar inte spara om till jpg och hålla på så ni får se hur vår affisch skulle se ut:

TAADAAAA!!!



(applåder mottages tacksamt)

men för att berätta om min spännande vecka jag har framför är nog den mest spännande dagen - idag. i förra veckan blev jag uppringd av en reklambyrå här i stan som jag för läääänge sen skickat mitt cv till. de ville att jag skulle komma på måndag (läs idag) på en liten intervju/möte. jag behövde inte alls förbereda mig eller ta med mig något. SWEET! jag var i extas och ringde alla möjliga personer (mamma + lasse) för att berätta nyheten. sen kom chocken - två dagar senare. jag får ett mail från hon jag pratat med som vill att jag ska ta med olika textprover för att de vill se hur jag skriver. deras tidigare praktikanter hade tydligen ljugit om deras skrivkunskaper (de hade tydligen varit katastrofala!! haha) dessutom (!!!) skulle jag med max 300 ord skriva en säljande text om A6 till barnfamiljer. härnånstans sjönk mitt hopp om att få praktikplatsen, haha. men i lördags satte jag mig ner och skrev en text på 200 ord som jag blev rätt nöjd med. sen tänkte jag ta med ett nobeltal jag skrev för ett år sen + en pressrelease jag skrev i kursen jag har nu. även ta med två av mina stilvöningar. vi fick en text som vi skulle göra om i olika stilar, jag har hittils gjort ett rim och skrivit en novell. dessa två ska alltså tas med för bedömming. men wish me luck! jag kan så behövat. senare i veckan får vi veta vem som får platsen (tror vi var 3-4 som skulle på möte).

och idag är dagen då jag ska börja träna på allvar igen. träningskort ska införskaffas och idag ska jag plågas på ett body pumppass med fanny! det ska faktiskt bli kul, nu ska jag ta träningen på allvar igen.

annars kommer inte mycket roligt att hända tyvärr. jag har inga föreläsningar what so ever, men all tid i världen för mina resterande copy-uppgifter. lasse däremot har två tentor denna vecka = jag ensam hela dagarna! det är typ pjamasparty i soffan med datorn i knät och tvn på för min del med andra ord. i like it!

nu ska jag fixa ihop ett fint litet häfte med mina texter. nervöööööös!

Kommentarer
Postat av: åsa

iih, berätta hur det gick sen!

lycka till iaf (i efterskott antar jag, meen..)



fa-an, glömde bort det med skypandet!! det är så svårt att veta när alla är samlade. men normalt sett är det nog enklast att organisera skypande på kvällen, typ runt nio-tio. föreslå på fejan! typ onsdag, torsdag?



puss bebeh

2008-10-13 @ 22:24:09
Postat av: Anonym

applåder!! thats hot, jag vill se meeer

2008-10-26 @ 19:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0