la weekend.

och så var det måndag. igen. jag tror jag ska börja alla måndags-inlägg med just den meningen, för det är precis så det känns. vad hände med helgen liksom?!

helgen var iaf såååå bra. i fredags var jag hos marielle med ida och vi gjorde egen pizza och moffade i soffan med godis, chips, kex med ost och ett glas rosé framför let's dance. hur mys som helst!

lördag började tidigt (typ halv nio) då jag for upp och gjorde mig iordning och fixade frukost. sen kom lasse runt den tiden och det blev en hel del kramar och pussar. men sen hade vi inte mer tid för det, utan det blev fort in med frullen och sen iväg till ulricehamn! dagen skulle ju spenderas åt slalomåkning. jag som aldrig stått på ett par slalomskidor var något nervös (milt uttryckt). efter en timmes kö till skiduthyrningen och köp av liftkort bar det av upp i liften. lyckades riktigt bra alla gånger i liften utan att ramla, riktigt nöjd! när vi kom upp på toppen för första gången var jag så nervös att benen skaka sönder typ. och ja, första åket var mer eller mindre katastrofalt! eftersom jag inte riktigt lyckats få in tekniken i hur man stannar fick jag panikstanna genom att slänga mig i snön, haha. men det var bara att ta sig upp i liften och försöka igen och igen. tredje gången lyckades jag ta mig ner utan att ramla en enda gång och de två sista åken lyckades jag köra hela vägen utan att stanna till i backen en enda gång! jag och lasse var riktigt nöjda över min prestation. jag är nog inte ett hopplöst fall när det gäller slalom. däremot fanns det andra människor i backen som kunde behövt en likabra lärare med sig som jag hade. en kvinna stod mestadels still i backen tills hon tog mod till sig och åkte ner, men körde rätt in i en annan kvinna. jag tvingade lasse att hjälpa henne upp och så bad hon honom om tips om hur man gjorde så det inte gick så fort, hihi. vi åkte ner och ställde oss i liftkön för att åka upp igen och ja, kvinnan som bad om hjälp stod hjälplös i backen tills hon gav upp, tog av sig skidorna och gick ner ist, haha. sen såg vi henne sitta vid ett bord resten av dagen och titta på backen. poor thing.

sen fanns det ju de livsfarliga barnen som kör i 150 km/h neröfr backen och hoppas på det bästa = att ingen står ivägen för dom. åket avslutas med en kraschlandningen precis intill liften. nice.

när vi tröttnat på skidåkningen åkte vi hem och handla och sen hem till oss. där fortsatte vi att mysa, laga god middag och sen mysa framför tv framför bruce allmighty med massor godis.

på söndagen gjorde vi ingenting. vi sov länge, åt sen frukost, var ute och gick, gymmade lite osv. vi lyxade dock till dagen genom att gå ut och äta på twin. det var så mysigt och riktigt god mat. när vi svullat klart åkte vi hem och la oss i soffan och tittade på tv och moffade godis. sweet.

femte veckan på praktiken är iaf igång och det är lite stress. massor att göra! och maaaaassor telefonsamtal att ringa. bäst att sätta igång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0