hänger du med?

jag gillar inte att jag är så blödig. jag kan börja gråta för minsta lilla sak, känna det börjar bränna i ögonen och för ingenting kan tårarna börja trilla ner för kinden. och jag hatar det. jag hatar att vara så. jag vill inte vara sån.

och den känslan av att behöva vara ifrån lasse är så svår att beskriva. panikkänslan och våndan och svårigheten att säga hejdå blir nästan bara värre och värre för varje gång, istället för lättare. en vecka innan han ens ska iväg kan jag redan då börja det där beteendet jag alltid gör. även fast jag tror att jag kommer dö av saknad och längtan varje gång så vet jag ju att jag inte alls kommer att göra det. visst jag kommer sakna honom, närheten, pussarna och känslan när han kramar om mig. allt det där. men känslan när han kommer tillbaka, nedräkning, den är bra. men jag stressar. jag måste hinna vara med honom så mycket det går, hinna vara med alla mina fina vänner, hinna med skolan (och praktiken), hinna träna och vara snygg, hinna med familjen, hinna äta, hinna.. bara vara jag. hinna ta det lugnt. förra sommaren känns lite som ett stressmoment. allt jag skulle hinna med. jag tror jag nästan inte hann njuta, för jag skulle bara hinna. alla skulle få sin tid, jag skulle hinna allt.

wänk. blödar-sandra får inte komma fram på jobbet.

jag vet ju att jag har hela livet framför mig, jag har (förhoppnigsvis) 70 år kvar att vara med lasse, hinna njuta av att vara hans och han är min. hinna vara med mina bästaste vänner (ni är finast <3) och familj och allt. men det går inte riktigt att intala, för jag känner stressen redan nu när jag skriver det här. idag ska jag först fixa praktiken (fixa med hemsidan, wetterrabatten + flyers till butiker), direkt därefter träna med marielle, sen hem och duscha och äta, varva ner, mysa med lars. vid halv tio burkar jag vara helt slut och dagen är slut. sen börjar allt om igen imorgon.

helgen var som var var det den bästa på länge. för jag gjorde ingenting. jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0