praktikuppdatering.

första veckan av praktiken är avklarad i ett högt tempo. börjat 8 varje dag och inte lämnat mitt kontor tidigast 16.30 (snarare 17.00). har fått göra en del olika saker som lära mig deras webbsideprogram litium (tog 5 min - max!) och uppdatera deras hemsida. sitta med i en massa olika möten, surfa runt efter en himla massa information, spekulera i nya butiker som vore intressanta att ta hit (top shop ligger högt upp på både min och en av mina kollegers lista). fått en egen mail och jobbmobil som jag får använda privat och som såklart företaget betalar för. jag trodde mest att mina arbetsuppgifter skulle bestå av att hjälpa mina två kollegor, men där hade jag fel. redan nu har jag ett stort projekt jag ska bli huvudansvarig för, sätta ihop ett årligt rabatthäfte. detta innebär möten med reklambyråer, leta upp annonsörer som vill delta i häftet och föreningar som vill sälja det. idag satt jag från början till slut med att leta efter dessa två aktörer och sammanställa allt fint i excel. tog även kontakt med vår studentkår som verkade intresserade av mitt förslag. på måndag ska jag börja ringa runt till alla dessa personer och idag kom jag fram till drygt 130 aktörer jag ska ringa. och jag är inte klar med letandet än. suck. kommer bli så mycket samtal att jag spyr på det, men samtidigt väldigt lärorikt. dags att övervinna den där telefonskräcken i guess.

jag kommer även få ta del av och planera events som händer i stan, men det kommer senare i år. nu har jag 1 månad på mig att fixa ihop det här häftet och jag tror det kommer ta en jäkla massa tid.

veckan innan det avslutade vi trycksaksproduktionskursen och jag klarade alla mina deltentor jag missat. på torsdagen hade vi utställning och emelie och jag bjöd in de två damer som äger spat vi fixade den grafiska manualen åt. de blev så nöjda med resultatet att vi fick en floating som tack! ska bli sjukt kul, tror jag lätt kan behöva en efter praktiken. förstår inte hur jag ska klara av det verkliga arbetslivet, hm.



på fredagen gick jag till blodcentralen och tappades på blod. tyvärr gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig vid första stickningen, utan blodet rann mer utanför än in i nålen (förlåt känsliga läsare!) så han som satte nålen i mig första gången fick göra ett nytt försök i andra armen där det gick bättre. men där blev det ytterligare problem då när jag var klar ville inte blodet sluta rinna utan jag fick sitta med armen i högt läge och trycka med en gasbinda i armvecket. när jag väl kommer därifrån är båda min armveck inlindande i gasbindor och lasse såg lite skräckslagen ut när jag kom hem och blottade dem för honom. bara en timme efter mitt besök på blodcentralen skulle jag vidare till min praktikplats för info och jag beslöt mig för att behålla min kofta på. han som tog mitt blod trodde säkert jag skulle svimma eller må dåligt x antal gånger under den där 20 minuters perioden, bah. jag svimmar då inte av blod i första taget!

ska försöka uppdatera mer och skriva om något annat än vad jag gör. och så.

nu ska jag vara lagom vuxen och faktiskt gå och lägga mig. imorgon ska jag faktiskt jobba mer, fota en utklädd mumin i stan. det ni!

godnatt, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0