landets krona.

skepp och hoj!

sitter på en madrass i lasses lägenhet i landskrona nu, stekhet btw. sommaren kom lägligt precis innan jag börjar jobba på berga, så nu har jag en vecka att jobba på min bränna ute i rydebäck. bästa med västkusten, havet och stranden ligger bara runt knuten.

för den förvirrade själen kan jag bara snabbt säga såhär:
- lasse har fått jobb i helsingborg, men kommer fram till jul att jobba i landskrona
- vid jul flyttar jag ner till honom i helsingborg och läser klart min sista termin...
- ... som är helt valbar!
- = jag kan läsa vid vilket universitet/högskola som helst i sverige eller världen för den delen.
- kommer att läsa lite på distans och troligen någon kurs i lund eller malmö.

grejt va?

måste bara berätta om vad som hände i igårkväll. landskrona är inget vidare ställe att bo på, från flera håll har vi fått hör att det är bara skit och att man ska hålla sig inne efter kl sju på kvällen. detta fick vi bevis för igårkväll.

vi sitter och kollar lite på lägenheter i helsingborg med öppet fönster när vi hör något brakar ute och lite högljudda röster. vi bryr oss inte. men det som sker ute trappas upp och vi hör ett kras, troligen ett glas eller dylikt som kastas ut på gatan. nu blir vi nyfikna på vad som händer och jag kikar ut genom fönstret och får se tre poliser i uniform, varav en av dom står med en pistol riktad mot en mans huvud. någon skriker "han har en kniv".
 
från och med nu går vi aldrig nånsin mer utanför dörren efter kl sju.

Kommentarer
Postat av: karin

haha att landskrona var en sådan gangsterstad...

men ganska ogrejt att du flyttar till helsingborg :( men bra sen att alla chix verkar samlas i skåne/köpenhamn, om det blir om planerat för folk!

2009-06-23 @ 10:20:48
URL: http://kakarin.tumblr.com
Postat av: snät

landskrona är en gangsterstad! haha. bara att vänja sig ;)



mja, jag peppar på att alla ska till skåne som planerat :) då blir det grejt! annars blir det tomt :(

2009-06-23 @ 15:47:55
URL: http://sneet.blogg.se/
Postat av: åsa

alltså hur länge var du i landskrona egentligen?!?!?

updates tack! nu när du lämnat oss. :'(

2009-08-18 @ 18:48:38
Postat av: åsa

alltså hur länge var du i landskrona egentligen?!?!?

updates tack! nu när du lämnat oss. :'(

2009-08-18 @ 18:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0