diamonds are forever.

har (för ett tag sen) hittat en fin version av diamonds are forever med artic monkeys. sjukt bra (och troligen sjukt efter? haha). me likielike.

nu är jag iaf i landskrona och myser i regnet. eller nu regnar det inte men imorse när jag försökte sova mellan allas uppgångar för olika jobb (läs två) smattrade det allt på bra. mysigt. så just nu vill jag helst bara dricka te (vilket inte finns i lägenheten), äta massa goda bakverk (som jag glömde i jönköping, fan) och titta på massa film (som jag inte borde göra utan ta igen lite distansföreläsningar innan c-uppsatshelvetet drar igång). men vi får väl se vad jag gör... mihihiihhi.

well well. igår plockade jag och lasse vuxenpoäng, eller ja det var lasse som plockade poängen och jag snyltade på dom. vi åkte till swedbank i helsingborg och fixade det sista inför lägenhetsköpet och sen träffade vi mäklaren och paret som hade lägenheten innan. det var ett trevligt möte, kvinnan i paret var social deluxe och pratade om allt och alla. om hur hon grät när hon fick reda på att hon var gravid och insåg att hon var tvungen att flytta, om den nya lägenheten och vattenläckan på toan, om pirajan till hund hon ägde. och massor mer. efter cirka en timmes möte fick vi nycklarna till placet och så åkte vi dit och tittade på vad vi egentligen köpt. och så mätte vi lite i vardagsrummet och placerade ut tejpbitar för att se hur pass stor soffan vi spanat på egentligen är. den är huge! and i like it. det blir mycket soffa. så idag efter lasse har slutat jobbet ska vi ta vårt pick och pack och åka dit och titta på alternativa färger som vi ska måla om i och därefter sova vår allra första natt där. sen imorgon åker vi vidare norrut längs västkusten och hamnar i göteborg. kommer bli en sjukt mysig helg. woawoa.

nu ska jag nog fixa till mig, sen försöka plugga lite. fick iaf klart för mig vilka kurser jag ska läsa i vår! om jag kommer in förstås, men tittade på intagningspoängen för i våras och det var ju lågtlågtlågt. så det blir nog inga probs! men iaf utställningsdesign 15 hp och affärs- och marknadsjuridisk grundkurs 7,5 hp i malmö och grundläggande företagsekonomi 7,5 hp på distans. sen om nåt av det där skiter sig så är det platsgaranti på design för hållbar utveckling 30 hp i malmö. så jag tror det kommer bli hur bra som helst. (i hope).

pussis!

Kommentarer
Postat av: amanda

hos en skomakare? kan man? vad bra isf! måste jag göra, vad säger man?? lästa ut?

2009-10-20 @ 16:31:05
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0