praktik?

idag gjorde jag ännu ett seriöst försök till att leta efter praktikplats, men att det ska vara så förbannat svårt? igår hittade jag fyra byråer jag verkligen skulle vilja vara på; två av dom sa att de inte tog emot pratikanter, en sa faktiskt att de har gjort det förr men vd:n som bestämmer sånt satt i möte så jag mailde honom och tänkte ringa i eftermiddag/imorgon. med den sista byråan blev allt ett stor fiasko. jag hade mailat den igår (då jag mailade typ 10 andra, minns ju inte vem lix..) och ringde idag. först fick jag prata med en kille som verkade trevlig men samtalet bröts - som det gjort så många gånger förut när jag pratat med lasse. pinsamt x tusen. men jag ringer upp igen och får då prata med en annan man som tydligen var han jag hade mailat, vilket jag ju hade glömt.

han: jaa var det du som hade mailat mig?
jag: njaaa.. det tror jag inte... (tänker)

hann inte så långt förens det samtalet också bryts! PINSAMT ännu en gång. jag tar mod till mig och ringer en sista gång och får prata med ytterligare en tredje man (tror jag?) och låter lite förvirrad och berättar att jag ringe nyss och vad jag ville. men karljävlen lägger på luren! vad fan är det för nåt? blev lite avtrubbad men beslöt mig för att skicka ett mail till han jag hade mailat till först och skrev att jag kunde komma på en intervju då min telefon är alltför opålitlig.. får väl se hur det går! haha. jag hoppas innerligt på att den byrån där vd:n var upptagen tar emot mig, annars vet jag typ inte vad jag ska göra längre.. vart är fadderföretag när man behöver dom?

jaja. nu ska jag nog läsa lite i fredrik lindströms bok världens dåligaste språk som vi har seminarium på på onsdag. och kolla min mail typ varje minut i hopp om svar...

wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0