i've been dying to say this to you.

image24just nu är det bara the sounds som typ funkar, vet inte varför. det känns bara så helt enkelt och jag gillar läget. the sounds är bra! sådetså. dessutom gör dom att jag längtar efter sommar, öla med brudarna och festival. åh ge mig!

läste karins blogginlägg igår, om att hon inte är sjutton längre. fan, jag vill vara typ 20 jämt. jag vill inte bli vuxen, jag vill inte få 40 års kris med hängbrön och ännu mer sladdrig kropp än vad jag har nu. inse att den roligaste tiden i livet är förbi. ångra allt man gjort och borde ha gjort. när jag var liten tyckte jag att fylla 20 år var stort, då var man stor. men jag känner mig inte alls stor. jag känner mig liten och vill kunna vara oansvarig och flamsig och nördig ett bra tag till. gärna tills jag blir runt 30 sådär. men jag har ju faktiskt inte fyllt 20 år än, jag har drygt 5 månader kvar. kanske känner jag mig mer vuxen då? men troligt liksom.

köpte en mjölk med den nya förpackningen.
minus: för stor mynning. mjölken bara forsa ut. även miljöaspekten kan diskuteras.
plus: när kylskåpet är smockat (vilket händer sällan) kan man nu lägga ner öppnad mjölk för att ge utrymme för mer mat. kanske en anings mer fräsch längre också.

hör föresten ett irriterande tickande från ett okänt ställe i köket, men kan inte lokalisera det. den är sådär.

kul grej hände imorse vilket gjorde att jag inte hann koka makaroner och göra en matlåda utan ist fick punga ut med 39 spänn för en macka (kanske inte var så rolig egentligen, inte för min ekonomi..) i alla fall, jag hittade inte min mobil. jag minns så väl att jag tog från nattduksbordet och la den vid kaffebryggaren. men inte låg den där när jag skulle börja röra mig mot skolan. leta som en tok, i sovrummet, vardagsrummet, kylskåpet, toan. ingenjävlastans. började fundera om på jag skulle sätta på datorn och se om någon var online på msn som jag kunde be ringa min mobil, men det kändes rätt pinsamt. när jag höll på att ge upp hoppet om att hitta den fick jag en flashback från mina morgonbestyr: vill ha en kopp kaffe, bäst jag flyttar på mobilen så jag inte spiller på den... och ja! faktiskt hade jag på nåt vänster tagit mobilen i handen, öppnat köksskåpet och tagit ut kaffeburken och filter och ersatt deras utrymme med min mobil. jag hade inte mycket i huvet imorse. 'tard alltså. kan väl iofs skylla på min trötthet, höll på att somna i duschen, haha.

okej, enough with the svammel. ikväll ska jag hurta läskigt jobbigt pass på friskis. jag som inte tränat där på hur länge som helst. kommer gå riktigt illa...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag vill vara 40!! The olden age liksom;) Tänk..man har förhoppningsvis en stabil tillvaro, någon man älskar och som älskar en tillbaka. Det har ju du, men alla har det inte..hehe. Puss på dig

2008-03-06 @ 23:14:08
URL: http://aanneli.blogspot.com
Postat av: k

aaaah! sladderkropp på ingång, beware! men visst har man blivit lite sladdrigare på senaste? man är ju inte direkt barnfast längre... :S

2008-03-07 @ 09:20:42
URL: http://kakarin.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0