maki!

sushi-kvällen igår blev en succé! även om det tog lite längre tid än beräknat då vi kokade alldeles för mycket ris (11,5 dl), vilket tog ett tag. pilligt var det också, men ack så gott! det var ris, majs, crabstick, gurka, avokado, räkor och morötter i och wasabi. som rookie på området var jag spänd inför mitt första möte med egengjorda maki. en av de första jag tryckte i mig innehöll alldeles för mycket wasabi, gommen brände och (enligt marielle) antog mitt huvud en röd färg. starkt!  blev så mycket maki över att både marielle och jag nu fick med oss varsin fet matlåda! muy bien. efter all sushi la vi oss utmattade på soffan med en godispåse och kollade top model. mycket trevlig kväll!

sähär ser en maki ut, fast detta är då inte våra. tog nyss ett fint kort med mobilen så får ni se hur grymma vi är på att göra sushi!



idag blir det jobba till 17 och sen träna, sen hem och ta hand om lägenheten. har fortfarande inte (orkat) hunnit packa upp allt och så måste jag städa. sen ska jag bara läsa i tredje boken i twilight-serien. och kanske äta lite chips. lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0